پایگاه خبری تحلیلی صفیر دلوار

Safire Delvar News Agency

  تاریخ انتشار : ، -78 فروردين ماه، -621 

حفر تونل زیر دریا برای آبشیرین‌کن بوشهر

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از حفر تونل زیر دریا برای تامین آب آبشیرین‌کن بوشهر خبر داد.

صفیر دلوار:

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از حفر تونل زیر دریا برای تامین آب آبشیرین‌کن بوشهر خبر داد.

سیدمحمد حسن باستی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر از داشتن منابع تامین آب پایدار بی‌بهره‌ است و همین موضوع باعث می‌شود تا در برخی از روزها شاهد کمبودهایی در زمینه آب مورد نیاز استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد آب شرب استان بوشهر از استان‌های هم‌جوار یعنی کهگیلویه و بویراحمد و فارس تامین می‌شود، اضافه کرد: بخشی از آب استان نیز از طریق چاه‌ها و تاسیسات آبشیرین‌کن تامین می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از توسعه زیرساخت‌های شیرین‌سازی آب دریا به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای تامین آب استان خبر داد و افزود: آبشیرین‌کن کنگان یکی از پروژه‌های مهم استان بوشهر بود که با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در روز وارد مدار شده است.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت احداث آبشیرین‌کن بوشهر نیز بیان کرد: برای ساخت و تکمیل این آبشیرین‌کن به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش هستیم و پیمانکار و مجریان طرح به صورت جدی پیگیر تسریع در اجرای این طرح هستند.

باستی با اشاره به اینکه پیمانکار طرح با وجود مطالباتی که دارد با تمام توان برای تکمیل پروژه تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: یک سری مشکلات پیش‌بینی‌نشده در طرح مطالعاتی باعث شده تا این پروژه با چند ماه تاخیر وارد مدار شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه این تاسیسات آبشیرین‌کن در زمان بیشترین جزر دریا نیز دسترسی به آب داشته باشد، تونلی به طول حدود ۲۰۰ متر زیر دریا در حال حفر است تا به نقطه مورد نظر با عمق مناسب برسد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: تلاش داریم که این آبشیرین‌کن تا پایان شهریورماه تکمیل و وارد مدار شود و هر روزی هم که بتوان این پروژه را زودتر افتتاح کرد، این کار انجام خواهد شد.



  محمد حسن باستی آب شرب حفر تونل آبشیرین‌کن
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
safiredelvar@yahoo.com
info@safiredelvar.ir
نظر 
کد امنیتی

کد امنیتی