پایگاه خبری تحلیلی صفیر دلوار

Safire Delvar News Agency

  تاریخ انتشار : ، -78 فروردين ماه، -621 

اسناد جدید از دریافتی ۱.۴میلیارد تومانی مدیرعامل سرخه‌ای/کنایه فرهنگی هاشمی به احمدی‌نژاد/لغو \"فشن شو\" برند آمریکایی در شمال تهران

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

کنایه یک روزنامه اصلاح طلب به دولت روحانی
روزنامه آرمان امروز در گزارشی نوشت:« به نظر می‌رسد حتی اگر این حقوق‌های چندده میلیونی را در نتیجه سوء مدیریت دولت قبل یا وجود خلأهای قانونی در قانون تجارت و قانون نظام پرداخت هماهنگ بدانیم باز هم از مسئولیت دولت در این مورد کاسته نخواهد شد، زیرا اولا دولت این حقوق‌ها را درحال حاضر می‌پردازند وثانیا مرجع تنظیم لوایح لازم در این زمینه هم دولت فعلی و مجلس هماهنگ با دولت روحانی است. در نتیجه دولت باید با سرعت این روند را متوقف کند و این مبالغ برداشته شده از بیت المال را به خرانه بازگرداند.»
 
نواصولگرایان سایه روحانی را با تیر می‌زنند
محسن غرویان در گفت‌وگویی راجع به فشارهای اخیر به دولت گفت: «ارزیابی همه ملت ما از فشارهایی که اخیرا به دولت آقای روحانی وارد می‌شود، روشن است. همه بر این باور هستند که این فشارها به خاطر این است که انتخابات سال 96 نزدیک است و افراطیون قصد دارند رییس‌جمهور را در نظر مردم ساقط کنند تا بتوانند در انتخابات مجددا جناح و تفکر خود را سر کار بیاورند. این مسئله روشنی است که همه می‌فهمند و ملت نسبت به آن هوشیار هستند. او در پاسخ به این پرسش که این احتمال وجود دارد که اصولگرایان از روحانی حمایت کنند، گفت: اصولگرایان سنتی از ایشان حمایت می‌کنند ولی نواصولگرایان سایه روحانی را با تیر می‌زنند، چه برسد به این که بخواهند حمایت کنند. روحانی دم خیلی از این افراد را چید و همین افراد از این موضوع حسابی شاکی هستند و می‌خواهند به هر شکلی که شده انتقام بگیرند.انتخاب این گفت و گو را منتشر کرده است.
 
اولین واکنش طارمی بعد از حمله هواداران
 
مهدی طارمی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نسبت به انتقادات هواداران پرسپولیس واکنش نشان داد.
 
بسته روز پنجشنبه
 
 
 
کالاهای قاچاق حق فروش در کشور را ندارند
 
حجت الاسلام پورمحمدی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: با اصلاح آیین نامه مبارزه با قاچاق و در آیین نامه جدید، کالاهای قاچاق حق فروش در کشور را ندارند و باید معدوم شوند یا در صورت امکان به خارج از کشور بازگردانده و پول آن بازپس گرفته شود.وی درباره میزان حجم معوقات بنگاه های اقتصادی به بانک ها نیز گفت: حجم معوقات در مقایسه با حجم گردش مالی دو درصد کاهش یافته است.پورمحمدی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد به دولت در استرداد اموال و معوقات کمک کرده است افزود: بانک ملی در گرفتن معوقات در مقایسه با دیگر بانک ها موفق تر بوده است.
 
انتقاد جدید توکلی از دولت روحانی
 
احمد توکلی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: وقتی شفافیت نباشد اعتماد عمومی کم می شود و این مسئله موجب افزایش ریسک سرمایه گذاری و کاهش اشتغال و تنش سیاسی در جامعه خواهد شد.وی با اشاره به تصمیم گروه SATF در زمینه تعلیق موقت تحریم های مالی و بانکی گفت: همین که دولت متن توافق را منتشر نمی کند سوء ظن ایجاد می شود.توکلی تصریح کرد: ما در اعضای دولت احتمال خیانت نمی دهیم اگر چه احتمال خطا وجود دارد. این استاد دانشگاه گفت: اختلاف ما با طرف مقابل نه در لفظ که ماهوی است.توکلی افزود: به طور مثال ما منافقین را تروریسم می دانیم در حالی که آنها این گروه را پناه می دهند و حمایت می کنند.رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت گفت: طبق برجام ما باید به منابعمان دسترسی پیدا می کردیم اما طرف مقابل با راهکارها و دستورالعمل هایی که در نظر می گیرند، قدرت نقل و انتقال این منابع را از ما سلب می کنند.
 
اسناد جدید از دریافتی ۱.۴میلیارد تومانی مدیرعامل سرخه‌ای
 
مدیرعامل برکنارشده بانک ملت تنها از دو شرکت در خارج کشور طی سال گذشته مبلغ ۱۲۵هزار دلار و ۲۰۰ هزار پوند پاداش گرفته که بالغ بر یک‌میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان می‌شود.علی رستگار سرخه مدیرعامل بانک ملت امروز به‌دلیل انتشار فیش حقوق که ماهانه 37 میلیون تومان دریافتی داشته و کمک 50میلیاردی‌اش به یکی از نزدیکان رئیس جمهور، خبر تغییر وی اعلام شده و وزیر اقتصاد هم اخلاقی از بانک سپه را جایگزین وی کرده است.پیش از این تسنیم از دریافت مبالغ پاداش چند هزار دلاری توسط وی از شرکتی در خارج کشور خبر داده بود.بر اساس اسناد جدیدی که خبرگزاری تسنیم به‌دست آورده، علی رستگار سرخه از محل دو شرکت در خارج از کشور طی 11 ماه در سال 94 حداقل مبلغ 125 هزار دلار و 200 هزار پوند دریافت کرده که بالغ بر 1 میلیارد و 400 میلیون تومان می‌شود، این در حالی است که ماهانه 37 میلیون تومان هم حقوق از بانک ملت می‌گرفته است.مبلغ 125 هزار دلاری که رستگار تنها از یک شرکت دریافت کرده، بابت حضور در 16 جلسه بوده است که جزئیات آن در ادامه می‌آید.این خبر را تسنیم منتشر کرده است.
 
 
بسته روز پنجشنبه
 
 
قاچاق 15 میلیارد دلاری کالا در سال 94 
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مقابله با قاچاق تنها از طریق برخوردهای انتظامی و امنیتی با فروشندگان کالاهای قاچاق قابل انجام نیست، باید گلوگاه‌ها و کانون‌های اصلی واردات کالای قاچاق شناسایی و از طریق اقدامات پیشگیرانه و انسداد این گلوگاهها، با پدیده شوم قاچاق مقابله شود. میزان قاچاق در سال 94 در حدود 15 میلیارد دلار بوده است، هر چند وجود این میزان قاچاق زیبنده کشور و نظام نیست اما متاسفانه برخی افراد سعی دارند که میزان قاچاق را بیش از آنچه که وجود دارد اعلام کنند و بی دلیل به دنبال سیاه نمایی هستند، لیکن این افراد باید بدانند که اعلام ارقام بزرگتر و غیر واقعی در خصوص قاچاق کالا، خدمت به کشور نیست. ایلنا این خبر را منتشر کرد.
افزایش مشروط فوق العاده ویژه حقوق کارمندان
علی سلحشوری معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شرایط افزایش فوق العاده ویژه حقوق کارکنان دولت را اعلام کرد. براساس قانون بودجه سال 95، اعتبارات جاري دستگاه هاي اجرايي استان حدود 447 ميليارد تومان است كه به حقوق، مزايا و ساير هزينه هاي جاري اختصاص دارد. از رقم حدود 447 ميليارد توماني بودجه جاري استان، 236 ميليارد و 800 ميليون تومان مربوط به پرداخت حقوق و 210 ميليارد تومان مربوط به ساير هزينه هاي جاري است كه چنانچه دستگاه هاي اجرايي بتوانند از اين محل صرفه جويي لازم را داشته باشند مي توانند تا سقف 35 درصد فوق العاده ويژه كاركنان خود را افزايش دهند. اين افزايش حقوق براساس رده و مسئوليتي است كه كاركنان دستگاههاي اجرايي برعهده دارند، برخي دستگاه ها در رده بندي خود، افزايش حقوق مديران كل 35 درصد و معاونين را 30 درصد تعيين كرده اند و اين نرخ رشد را براي رؤساي گروه 25 درصد، كارشناسان 20 درصد و نيروهاي خدماتي 10 درصد تخمين زده اند. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.
 
 
واکنش وزیر بهداشت به اظهاراتی درباره فیش حقوقی‌اش
دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی امام خمینی(ره) تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: فیش حقوقی وزیر بهداشت را خودم منتشر نکردم و رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران این کار را کردند که سپاسگزارشان هستم. من با شفاف‌سازی موافق و با افشاگری ابزاری مخالف هستم و اعتقاد دارم اگر رتبه ایران از نظر فساد اداری در دنیا مطلوب نیست، به دلیل عدم وجود شفافیت در کشور است بنابراین نباید شفافیت و افشاگری ابزاری را با هم اشتباه گرفت. دریافتی من از جمهوری اسلامی همین فیش‌های منتشر شده است و هیچ حاشیه و کارانه و مبلغ دیگری دریافت نمی‌کنم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.
 
 
همه دولت‌ها برای فرهنگ تلاش کردند جز احمدی‌نژاد
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از شعرا، نویسندگان، هنرمندان سینما و موسیقی، مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران اظهار داشت: درست است که اوضاع فرهنگی کشور مطلوب نیست اما باید توجه کنید که بیشترین امکانات فرهنگی مانند صداوسیما، ائمه جمعه، سازمان‌های متعدد مدعی فرهنگ در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب در دست کدام جریان بود. اطلاع‌رسانی تا روستاهای کوچک رفته و دیگر کسی نمی‌تواند واقعیت‌ها را از مردم پنهان کند و یا به آنان دروغ بگوید. همهٔ دولت‌های پس از پیروزی انقلاب به جز دولت نهم و دهم برای مسائل فرهنگی تلاش می‌کردند. حقیقتاً دولت دهم به اخلاق آسیب زد و خدا آن‌ها را هدایت کند که این کار‌ها را در کشور امام زمان (عج) تکرار نکنند که دعای فرجش را هر روز می‌خواندند. تسنیم این خبر را منتشر کرد.
 
کنایه یک عضو موتلفه به هاشمی 
حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه در کانال تلگرامی اش نوشت: هاشمی رفسنجانی، ۶ اردیبهشت سال ۵۹، گفت و گو با روزنامه جمهوری اسلامی: « ما از خواست برحق سازمان و دانشجویان انجمن اسلامی پیشتیبانی کنیم و معتقدیم که باید انقلاب فرهنگی صورت گیرد.» هاشمی رفسنجانی، ۳۰ اردیبهشت ۹۵: «آن زمان دانشجویان قیام کردند و دانشگاه‌ها تعطیل شد و اسمش را انقلاب فرهنگی گذاشتند و این کار اشتباهی بود و من با آن مخالف بودم.»
 
نامه عجیب دختر راننده اتوبوس سربازان
 
دختر راننده اتوبوسی که باعث کشته شدن سربازان شده بود در نامه ای از مردم خواست تا پدرش را نفرین نکنند چون خود او نیز شرمنده و بازنده است. رکنا: اگر پدرمن بودی ؟؟ همه جا صحبت از این است که تو باعث کشته شدن سربازان وطن شده ای میگویند سرعتت بالا بوده میگویند وقتی اعتراض کردند پرخاش کردی میگویند ومیگویند ومیگویند ... 
 
نفرین میکنند فحش میدهند ولعنتت میکنند هیچکس از اینکه کجایی ودر چه حالی سراغی نمیگیرد همه نفرین ولعنت بر تو فرستادند اما هیچکس نپرسید چرا یکمرد 70ساله باید در این سن کار کند ؟؟ چرا در حالی که بیشتر همسالانت در پارکها نرمش میکنند تو باید چنین شغل سختی را انتخاب کنی کسی نمیپرسد تو چه مشکلاتی داشتی که هم تو وهم ما قبول کردیم ..نه قبول نه !!مجبور شدیم اجازه بدهیم هنوزهم در سفر باشی تمام کودکی هایم بی تو گذشت. همیشه تو درجاده بودی ومن در کابوسهای شبانه ام تصادف میدیدم. بریدن فرمان، نگرفتن ترمز، دره و واژگونی. در رویاهایم اما میدیدم که برگشته ای از مدرسه میرسم وتو در هال بیحال وخسته در خوابی ...رویا وکابوسهایم باهمه فرق میکرد .. چرا کسی نمیپرسد چرا فریاد کشیدی چرا کسی نمیفهمد مردی در سن تو که شرافتش ،جوانمردی اش ونیازش هنوز در جاده ها سرگردانش کرده اهل خشونت نیست . سرعت شاید، میدانم تو اهل سرعت بودی همیشه مجبور بودی سریع باشی روزها زود میگذشت اگر سرعت نداشتی اجاره خانه وقسط وهزینه درمان مادر.و جهاز خواهرم از تو جلو میزدند ...باید سریع میرفتی تا شاید یکساعت زودتر برسی به دردهایت ...پدر چرا هیچکس به ما تسلیت نگفت.
 
پدر جبران تمام فداکاریهایت پدرانه هایت خطاهایت و راستی هایت آرزوی مرگت است .../رکنا. باشگاه خبر نگاران این خبر را منتشر کرد.
 
احمدی نژاد احتمالا کاندیدا خواهد شد
 
استاندار سابق تهران  درخصوص ادامه همکاری با رئیس جمهور سابق عنوان کرد: هنوز هم رابطه ام را با احمدی نژاد حفظ کرده ام و در بسیاری از حوزه ها به ایشان کمک می رسانم.تمدن درخصوص احتمال کاندیداشدن احمدی نژاد در دوره انتخابات ریاست جمهوری دور بعدی گفت: این احتمال وجود دارد ولی غیرقابل پیش بینی است و نمی توان دراین خصوص نظر قطعی داد.این مطلب در نسیم منتشر شده است
 
لغو "فشن شو" برند آمریکایی در شمال تهران
با حضور دقیقه ۹۰ پلیس امنیت، مراسم "فشن شویی" که به‌مناسبت افتتاح یک برند پوشاک آمریکایی در یکی از مجتمع‌های تجاری شمال شهر درحال برگزاری بود، لغو شد.شب گذشته مراسم "فشن شویی" که قرار بود به‌مناسبت افتتاح نمایندگی برند levis در یکی از مجتمع‌های تجاری شمال شهر تهران برگزار شود، با مداخله پلیس لغو شد.بر اساس این گزارش در مراسم افتتاحیه این برند آمریکایی قرار بود تعدادی از مانکن‌های معروف تهران با قدم زدن به‌روی فرش قرمز، لباس‌های این برند را در "شوی زنده" به نمایش بگذارند.این مراسم که قرار بود در ساعت 22 شب گذشته در مجتمع تجاری روشا برگزار شود با دخالت پلیس امنیت تهران بزرگ لغو شد و برگزارکنندگان این مراسم، علت لغو"فشن شو" مذکور را نقص فنی عنوان کردند و از جمعیت حاضر در این مراسم خواستند تا هرچه سریعتر محل مراسم را ترک کنند.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.
 
بحرین تلگرام را فیلتر کرد
 
دسترسی برخی کاربران بحرینی به سرویس پیام‌رسان تلگرام با مشکل روبرو شده و پیگیری‌های انجام شده توسط وب‌سایت Bahrainwatch حکایت از اعمال محدودیت‌های ویژه از سوی ISPهای بحرینی دارد.این مطلب در آی تی ایران منتشر شده است.
 
مرغ هم سیاسی شد!
 
مشرق مدعی شد جریان اصلاح‌طلب و حامی دولت یازدهم که در دوره دولت قبل، افزایش قیمت مرغ را دستمایه زیر سوال بردن تمامی ارکان دستگاه اجرایی کشور قرار داده بودند، در هفته جاری خبرهای مربوط به گران شدن مرغ و رکوردزنی آن را به راحتی سانسور کردند تا نشان دهند فقط زمانی نگران سفره مردم هستند، که منافع جناحی‌شان در میان باشد. 
 
توصیه رحماندوست به ائمه جمعه درباره روز قدس
مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به نماز جمعه روز قدس اظهار داشت: در یکی از سال‌های حیات آیت‌الله مشکینی که آن زمان امام جمعه قم بود، روز عاشورا در روز جمعه افتاده بود. مردم صبح تا ظهر دسته سینه‌زنی و عزاداری روز عاشورا را در تابستان برگزار کرده بودند و ظهر نیز زمان اقامه نماز جمعه توسط آیت‌الله مشکینی بود.وی افزود: مجموع خطبه‌های نماز جمعه آیت‌الله مشکینی در این روز تنها 10 دقیقه به طول انجامید واین برای ما بسیار جالب بود که حاج آقا مشکینی به قدری درک مقتضیات دارد که مردم را در روز عاشورا زیر آفتاب گرم نگه ندارد.نماینده مردم تهران در مجلس نهم همچنین تصریح کرد: در آیه قرآن نیامده که خطبه‌ها حتما طولانی باشد. امسال نیز ماه رمضان درست در شدت گرما قرار دارد. روز قدس نیز همواره روز جمعه بوده است. مردم 3-4 ساعتی را در آفتاب گرم و داغ راهپیمایی می‌کنند.وی در همین اساس اضافه کرد: تفاوتی که روز قدس امسال با آن سال دارد این است که مردم در آن روز روزه نبودند و در گرمای تابستان و زبان روزه باید بیشتر به فکر حال مردم بود.رحماندوست خطاب به ائمه جمعه عنوان کرد: از ائمه جمعه درخواست دارم در تهران و سایر شهرهای جنوبی‌تر مانند خوزستان و بوشهر در صورت امکان دو خطبه نماز جمعه روز قدس را از آقای مشکینی تاسی کنند و در مجموع دو خطبه بیشتر از 10 دقیقه طول نکشد.
 
م تابناک


 
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
safiredelvar@yahoo.com
info@safiredelvar.ir
نظر 
کد امنیتی

کد امنیتی