پایگاه خبری تحلیلی صفیر دلوار

Safire Delvar News Agency

  تاریخ انتشار : ، -78 فروردين ماه، -621 
شگفتی تاریخی با شکست ۳ بر یک و حذف بلژیک از یورو ۲۰۱۶؛

اژدهای ولز، تیم دوم رنکینگ فیفا را بلعید/دوئل گرت بیل و رونالدو در پای فینال

شاید اگر پیش از آغاز جام ملت‌های اروپا در فرانسه کیب می‌گفت تیم ولز به نیمه نهایی این مسابقات راه می یابد، رسانه‌ها و فوتبال دوستان او را دیوانه خطاب می‌کردند؛ اما این شگفتی بزرگ امشب به واقعیت بدل شد و اژدهای این کشور کوچک عضو بریتانیا، با حذف تیم پرستاره بلژیک، حریف پرتغال در نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶ شد تا دو مهاجم رئال مادرید یعنی رونالدو و بیل رودرروی هم قرار بگیرند.  

تیمی که حتی برای صعود از مرحله گروهی شانسی برایش قائل نبودند، به نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶ راه یافت تا شگفتی جام ملت های اروپا بعد از پیروزی‌های ایسلند کامل شود. 

بامداد امروز، تیم دوم رنکینگ فیفا یعنی بلژیک با انبوهی از ستاره‌های گرانقیمت در لیگ‌های تراز اول اروپا با نتیجه عجیب سه بر یک به ولز باخت و از راهیابی به نیمه نهایی یورو بازماند. 

در این دیدار ناینگولان ۱۳ برای بلژیک موفق به گلزنی شد؛ اما ویلیامز ۳۱، کانو ۵۵ و ووکس ۸۶ برای ولز گلزنی کردند. 

بازی در استادیوم لیل - پیر موروا برگزار می‌شد و قضاوت آن را نیز دمیر اسکومینا از اسلونی بر عهده داشت. جدالی زیر باران شدید و دمای ۱۸ درجه سانتیگراد با رطوبت ۸۸ درصدی. 

بلژیک از ابتدای بازی ولز را تحت فشار قرار داد و در ‌‌نهایت موفق شد، با شوت سنگین ناینگولان در دقیقه ۱۳ به گل برسد، این گل زیبا نتیجه کار گروهی بلژیک و سردرگمی مدافعان ولز بود و البته هشیاری این ستاره گلزن که مشتری‌های زیادی هم برای فصل آینده دارد. 

 بن دیویس دقیقه ۵، جیمز چستر ۱۶ و کریس گانتر ۲۴ از ولز کارت زرد دریافت کردند. مدافعان کلیدی ولز در معرض اخراج بودند و مهاجمان تکنیکی بلژیک، این خطر را در ذهن مربی مضطرب ولز تشدید می‌کردند. 

 تیلور بازیکن شماره ۳ ولز در دقیقه ۲۶ فرصت مسلم گلزنی را با مهار زیبای کورتورا از دست داد. 

 اشلی ویلیامز، مدافع و کاپیتان پیش تاخته ولز روی ضربه ارسالی از نقطه کرنر، با ضربه سر گل تساوی بخش این بازی را وارد دروازه کورتوا کرد.

 
اژدهای ولز، تیم دوم رنکینگ فیفا را بلعید/دوئل گرت بیل و رونالدو در پای فینال
 
 ولز دقایق پایانی نیمه اول این بازی را بهتر از حریف قدرتمند خود بازی کرد و کنترل میانه میدان را در اختیار داشت.
 
دو تیم در نهایت و در پایان نیمه اول با تساوی یک بر یک به رختکن رفتند تا تکلیف این بازی نزدیک و نفس‌گیر را نیمه مربیان مشخص کند.
 
با آغاز نیمه دوم جدال دو تیم فوتبال بلژیک و ولز،مردان ویلموتس بهتر و منسجم‌تر کار کردند و چند موقعیت مسلم گلزنی روی ناهماهنگی لحظه‌ای هازارد، ناینگولان و لوکاکو از دست رفت.
 
اژدهای ولز، تیم دوم رنکینگ فیفا را بلعید/دوئل گرت بیل و رونالدو در پای فینال
 

بلژیک ده دقیقه حمله کرد و روی دروازه ولز فشار آورد، ولی این موافقان جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا بودند که در دقیقه ۵۵ توسط هال رابسون - کانو به گل دوم رسیدند و به خلق شگفتی وعده داده شده نزددیک شدند. 

تلاش بلژیک برای جبران گل خورده با دفاع منطقی ولز راه به جایی نمی‌برد و شاید فرصت طلبی روی اشتباه فردی آن‌ها تنها راه موفقیت مردان بلژ، به نظر می‌رسید. 

رمزی در دقیقه ۷۵ از ول، کارت زرد دریافت کرد و بازی نهایی را از دست داد. 

ووکس در دقیقه ۸۶ گل سوم ولز را نیز ثبت کرد تا شاگردان ویلموتس دیگر امیدی به جبران شکست نداشته باشند.

 
اژدهای ولز، تیم دوم رنکینگ فیفا را بلعید/دوئل گرت بیل و رونالدو در پای فینال
 
اژدهای ولز، تیم دوم رنکینگ فیفا را بلعید/دوئل گرت بیل و رونالدو در پای فینال


  ولز . بلژیک . پرتقال . یورو 2016
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
safiredelvar@yahoo.com
info@safiredelvar.ir
مرتبط باموضوع
نظر 
کد امنیتی

کد امنیتی