پایگاه خبری تحلیلی صفیر دلوار

Safire Delvar News Agency

  تاریخ انتشار : ، -78 فروردين ماه، -621 

اگر غيراز اين عمل شود خلاف فرمايش مقام معظم رهبري است

اگر غيراز اين عمل شود خلاف فرمايش مقام معظم رهبري است كه مي فرمايند : زنده كردن نام و ياد شهيد كمتر از خود شهادت نيست.   
 تغيير نام يك مدرسه ، مسائل ، مشكلات و چرائي هاي پيش رو 
 صفير دلوار :  در آغازين روزهاي مهرماه ، ماه مهر و مهرباني در شهرستاني از استان بوشهر  اتفاقي حادث مي شود كه سرآمد اتحاد و همدلي است و اين نه تنها ادعاي من نويسنده است بلكه ادعاي تاريخي است كه آنرا ثبت و ضبط كرده است و به فرموده حضرت امام خميني (ره) معلم انسانهاست. 
جاي بسي شكر و سپاس است كه مسلمانان و خصوصاً ما شيعيان در باب اتحاد و همدلي منابع معتبر و گشاينده اي داريم كه با تمسك به آنها مي توانيم با آسانترين شيوه ها گره ها ي سخت را بگشائيم. 
آري بي شك قرآن كريم كه عاليترين منبع علمي و آموزنده جهت رجوع مؤمنين است مي فرمايد :  «فَإِن تَنازَعْتُمْ فِى شَىْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِ لَى اللَّهِ وَالرَّسُول». در  این آیه یادآور می شود که اگر در امری اختلاف پیدا کردید ، به خدا و رسول او رجوع کنید.
 در جای دیگر میفرماید: «ولا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم»
با یکدیگر نزاع نکنید و اختلاف نداشته باشید که سست و ضعیف خواهید شد و بو و خاصیت خود را از دست خواهید داد.  
در آیات بسياري تاکید بر وحدت قبایل و گروه های انسان ها شده  است. 
نخستین منادی وحدت و امت واحده شدن قرآن کریم است که 
باید مسلمانان آگاه، به اهمیت این شعار قرآنی (امت واحد)پی ببرند و عظمت آن را درک کنند و تفرقه ها را از میان بردارند و نابود سازند و بايد بدانند هرگونه حرکتی که به دوگانگی و تفرقه مسلمانان بینجامد حرکتی خواسته دشمنان و برخلاف دعوت قرآن است. 
نزاع و اختلاف، عامل انهدام کیان و شخصیت جامعه اسلامی است.
با استناد به موارد ذكر شده بالا كه همگي پيرامون بحث اتحاد و همدلي بود متأسفانه تغيير نام يك مدرسه در روستاي شوركي تنگستان موجي از نگراني را ايجاد كرد كه سايت خبري تحليلي صفير دلوار نيز بنا به رسالت رسانه اي خود و با توجه به اينكه پيدايش كش دار شدن آن تبعات منفي غير قابل جبراني داشت و از آنجائيكه اين اختلاف به اختلافي قومي و قبيله اي مبدل شده بود و مي بايست با حساسيت خاص و ويژه و به دور از احساسات و عواطف به آن پرداخته شود لذا با بررسي و كشف واقعيات شرح ماوقع مي نمايد.
📝تغيير نام مدرسه شهيد رئيسعلى دلوارى به مدرسه زائرخضرخان اهرمي 
✅و اما شنيده ها حكايت از آن دارد كه ؛
حدود ده سال قبل دو مدرسه شهيد رئيسعلي دلواري و سبحان در روستاي شوركي دائر و فعال بوده است كه به دليل كم شدن دانش آموزان مدرسه شهيد رئيسعلي باالاجبار اندك دانش آموزان باقي مانده از آن مدرسه به مدرسه سبحان منتقل شده و مدرسه شهيد رئيسعلي تعطيل مي شود تا اينكه امسال و پس از آنكه با افزايش دانش آموزان در مدرسه سبحان ، شوراي اسلامي روستاي شوركي از آموزش و پرورش تنگستان درخواست احياي مدرسه شهيد رئيسعلي دلواري مي نمايند و مديريت آموزش و پرورش تنگستان نيز كه از بستگان نزديك زائرخضرخان است احياي مدرسه را مشروط به حق انتخاب نام از طرف خودش مي داند راسآ نام مدرسه را انتخاب و بدون ملاحظه بازخورد سياسي و اجتماعي اقدام به چنين كاري مي  نمايد و احياء مدرسه را منتي بر مردم مي دانند با اين تصور كه اهالي روستاي شوركي نيز بابت اين لطف رييس بر روي پنجه پا راه ميروند غافل از اينكه شوركي ها نام شهيد رئيسعلي دلواري بر سردرب مدرسه  روستايشان را مايه افتخار خود مي دانند و شوراي روستا نيز عليرغم ميل و خواست خود و جهت احياي سريع ، زير بار اين خواسته نابجا و نامعقول رفته و مي پذيرند و اكنون كه مدرسه دائر شده پيگير هستند كه نام مدرسه شهيد رئيسعلي دلواري را باز پس گيرند.كه نامور خواهر زاده شهيد رئيسعلي دلواري نيز اظهارات رئيس شوراي اسلامي روستاي شوركي مبني بر نكراني از اتفاق افتاده و پيگيري موضوع تا حصول نتيجه آن شورا را تأييد كردند. 
✅✅اكنون سخني با پولاديان رئيس محترم اداره آموزش و برورش تنگستان 
از اينكه حضرتعالي شخصيتي انديشمند هستيد شكي نيست ولي چه زيباست كه از انديشه پاكت در حل اختلاف و نه ايجاد اختلاف استفاده نمائيد.  چرا كه ورود به چنين مباحثي بايد با تأمل بيشتر اتفاق بيفتد زيرا بحث قومي و قبيله اي است و قطعاً شخص و يا اشخاصي با نامگذاري مدرسه و يا هر مكان ديگر بنام زائرخضرخان اهرمي مخالف نيستند بلكه تنها نگراني ايجاد شده و گلايه آنست كه وقتي مدرسه به نام شهيد رئيسعلي دلواري است چرا بايد به نام زائرخضرخان اهرمي تغيير نام دهد در حاليكه اين مدرسه ، مدرسه اي بوده كه با اين نام مصوب شده است و مدرسه اي جديدالتأسيس نبوده است و مضافاً اينكه از همه مهمتر قانون در بحث نامگذاري اختيار را از شخص ، حتي وزير آموزش و پرورش سلب كرده و به شوراي فرهنگ عمومي واگذار كرده است و  در بند 2 ماده سوم  (مرجع نظارت) آئين نامه نامگذاري شهرها ، خيابانها ، اماكن و مؤسسات عمومي شماره 3105 دش 1395/9/17 آمده است كه : نظارت بر حسن اجراي ضوابط و معيارهاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در امر نامگذاري اماكن به عهده شوراي فرهنگ عمومي است.
علي ايحال اي كاش با درايت و بينش كامل و بدور از جنجال و هياهو و پرهيز از تفرقه در راستاي حفظ حرمت و شأن زائرخضرخان اهرمي گام بر مي داشتيد و از اين باهم بودن به تنگستانيها درس اتحاد و همدلي و يكرنگي مي آموختيد تا بر انديشه پاك شما درود فرستند. 
✅✅✅و اما شوراي محترم فرهنگ عمومي 
حال كه آئين نامه نامگذاري شماره 3105 دش 1395/9/17 در بند بند آن راهكارها را ترسيم كرده است وارد عمل شده و جهت اتحاد و انسجام گام برداشته و به وظيفه قانوني خود با رعايت بند بند آن آئين نامه عمل كنند.
✅✅✅✅و در آخر پيامي به مردم شهيد پرور و دلاور خيز تنگستان 
حمد و سپاس خداي را كه هميشه هوشياريد از اين جهت كه تحريكات شما را فريب نمي دهد چون خوب آموخته ايد كه در پس تحريك ، اختلافات است و اختلاف به سود دشمن است و بس.  و بيداريد كه در مقابل حركات نرم واكنش منطقي نشان داده و با حفظ آرامش و كرامت ، امور را پيگيري مي كنيد چرا كه اين را مي دانيد كه ؛ و تعز من تشاء و تزل من تشاء. 
صفير دلوار نيز يقين دارد كه بخش مركزي و بخش دلوار در سايه برادري تا قيام آل محمد (ص) در كنار هم مي مانند و از تفرقه خود داري ميكنند و از استاندار محترم به عنوان عاليترين مقام و نماينده دولت در استان و نماينده محترم ولي فقيه به عنوان پدر معنوي و فرهنگي استان مي خواهند تا مشكل بوجود آمده را حل و فصل نمايند چرا كه اگر غير از اين عمل كنند خلاف فرمايش مقام معظم رهبري است كه فرمودند : زنده كردن نام و ياد شهيد كمتر از خود شهادت نيست.


 
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
safiredelvar@yahoo.com
info@safiredelvar.ir
مرتبط باموضوع
محمدرضا اكبري كانديدای انتخابات هيئت امناء صندق ذخيره فرهنگيان كشور شد.

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

تقدير از دهياران بخش دلوار و شهردار بندر دلوار و اقدامي مشترك از سوي بخشداري و آموزش و پرورش دلوار براي اولين بار در بخش

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

حضوروكلاي دادگستري دربرنامه ي زنده تلوزيوني مهر باران

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

جامعه وكالت ايران(كانون هاي ٢٥گانه) گفتاري كوتاه پيرامون عليرضا آوائي وزير پيشنهادي دادگستري (نيروي توانمند جنوبي) به قلم : دكتر عبدالصمد دولاح

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

اگر غيراز اين عمل شود خلاف فرمايش مقام معظم رهبري است

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

بازنشسته ای که باز،نشسته شد.

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

همت عالي استاندار و تيم توانمندش

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

تعطیلی کارخانه ارج تکذیب شد

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

ماجرای سقوط هواپیمای مسافربری در کرمان چیست؟

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

گزارش تصویري سی و ششمین سالگرد اولین شهید پاسدار استان بوشهر

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

نظر 
کد امنیتی

کد امنیتی